جامعه

شوک به دانش‌آموزان با سؤالات امتحان علوم پایه نهم

روز یکشنبه ۶ خرداد امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم برای درس علوم برگزار شد اما دشواری سؤالات ارائه شده نه تنها دانش‌آموزان که اینبار معلمان را هم شوکه کرد!

در شرایطی که تدریس برای دانش‌‌آموزان به شیوه مفهومی انجام نمی‌شود چگونه سؤالات امتحانات به شیوه تحلیلی طراحی می‌شود؟ آیا بازنده اصلی ماجرا دانش‌آموزان نیستند؟ تبعات این موضوع و تأثیر منفی آن در به مخاطره انداختن سلامت روان دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده کشور مورد توجه مسئولان نظام آموزشی کشور است.

«کاشانی» یکی از معلمان درس علوم: سوالات امتحانات نهایی درس علوم معلمان را هم غافلگیر کرد چه برسد به دانش‌آموزان. حداقل انتظار این بود که آموزش و پرورش نمونه‌ای از سوالات امتحانات کشوری را اسفند ماه برای معلمان پایه نهم ارسال می‌کرد تا آنها با طرز تفکر طراحان سوال آشنا شوند و دانش‌آموزان را هم در این مسیر آماده کنیم.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش: تشخیص میزان دشواری سوالات فعلاً امکان پذیر نیست و نمی‌توان براساس نظرات افراد مدعی شد که سوالات دشوار است، پس از اعلام نتایج امتحانات هماهنگ کشوری پایه نهم می‌توانیم درباره دشواری سوالات اظهارنظر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا