تصویریخبرهای سیاسی

پزشکیان در کردستان: فرصت مرز را به تهدید تبدیل کرده اند/حضور در صحنه بازی یک گروه خاص را بر هم می زند

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناطق مرزی وقتی عدالت را برقرار کنیم، می توان از فرصت مرز که امروز آن را به یک تهدید تبدیل کرده اند، بهترین استفاده را کرد؛ شرم آور است جوانان تحصیل کرده ما برای یک لقمه نان کولبری کنند.

به گزارش آرمان خرد، مسعود پزشکیان در میان استقبال پرشور مردم سنندج در پارک سپیدار این شهر حاضر شد و گفت: راه نجات کشور و بهبود وضعیت مناطق محروم برقراری عدالت و رفع تبعیض های مزمن است و تاکید کرد به این اصول و شعارهایی که بیان می کند پایبند است.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی و تسلیحاتی برای یک کشور قدرت می آورد، اظهار کرد: اما اقتدار یک کشور در گرو حضور و مشارکت مردم است و برای همین باید تلاش کنیم که مردم در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گلایه ها و قهر مردم در بسیاری از صحنه های سیاسی و اجتماعی، افزود: امروز باید از خود بپرسیم جامعه چرا از ما گریزان است؟ دلیل اول بی عدالتی است که ایجاد کرده اند و اگر ما کاری کنیم که شایستگان از هر زبان و قوم و قبیله ای جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، نارضایتی که به وجود آمده را دیگر نخواهیم داشت.

پزشکیان با بیان اینکه اگر عدالت را در جامعه برقرار نکنیم، اقتدار مردمی هم نخواهیم داشت، ادامه داد: صداقت و راستی مدیران یک جامعه نمایانگر عدالت ایجاد شده در هر کشوری است. باید از خود بپرسیم آیا با مردم صادق بوده ایم و به وعده های خود عمل کرده ایم یا اینکه تنها به فکر آن بوده ایم که قوم و خویشان را در مسندی قرار دهیم؟ اگر این کار را کرده ایم قطعا عدالت را برقرار نکرده ایم.

وی با بیان اینکه اگر ما و حاکمان ما به مردم و جامعه با این دید نگاه می کردند، آیا امروز شکافی بین قومیت ها، زبان ها و ملت ها وجود داشت؟ یادآور شد: یک گروه خاص فکر می کنند که عقل کل هستند و بقیه مردم اجنبی هستند، خود فروش هستند، وطن فروش هستند، اما باید بدانند که اصل مردمی هستند که باید با آنها صادق باشیم. ما برای اینکه این بازی را به هم بزنیم و تنها یک گروه و جناح خاص، قدرت را به دست نداشته باشند، باید در صحنه حضور یابیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دیروز در صدا و سیما طرف می گفت من نمی گذارم شما رییس جمهور شوید، شما چه کاره هستید که این کار را بکنید؟ مردم قدرت تصمیم گیری در این زمینه را دارند و آنها هستند که با حضور در صحنه تعیین می کنند چه کسی رییس جمهور آینده خواهد بود.

پزشکیان با بیان اینکه فساد، رانت و تبعیض عواملی هستند که باعث شده مردم از ما فاصله بگیرند، گفت: اعلام می کنم که با قدرت در مقابل فساد، تبعیض، رانت و نامردی ها خواهم ایستاد و اجازه نمی دهم که کاسبان تحریم و کسانی که از شفافیت فراری هستند، دوباره این فرصت را به دست آورند.

وی اظهار کرد: وقتی فضا را آلوده می کنیم و غیر شفاف عمل می کنیم، عده ای آقازاده درست می شود که میلیارد نه؛ بلکه تیلیاردر می شوند؛ ما این فضا را پاک خواهیم کرد؛ چرا که از تبعیض، نامردی و فساد بیزار هستیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مناطق مرزی وقتی عدالت را برقرار کنیم، می توان از فرصت مرز که امروز آن را به یک تهدید تبدیل کرده اند، بهترین استفاده را کرد. شرم آور است جوانان تحصیل کرده ما برای یک لقمه نان کولبری کنند؛ باید مرز را به گونه ای درست کرد که بتوان در آن داد و ستد کرد و جوانان از این راه اقتصادشان و معیشتشان را تامین کنند.

پزشکیان ادامه داد: در رابطه با زنان و دختران نیز با هر برخورد خشن و غیرانسانی با هر کسی مخالف هستم و به عنوان یک اولویت با برخورد با زنان و دخترانمان بیشتر از هر چیزی مخالف هستم و باید با احترام با آنان رفتار کنیم.

وی با اشاره به چند آیه از قرآن کریم، یادآور شد: فرقی بین زن و مرد نیست و همه انسان ها با هم برابر هستند و در بحث های مدیریتی باید از فرصت زنان توانمند و تحصیل کرده استفاده کرد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با شعارهای مردم حاضر، بیان کرد: خواهش می کنم من را بزرگ نکنید، این بزرگ کردن ها یکی از آسیب های موجود در کشور است. من هم شهروندی هستم و در مسند ریاست جمهوری هم اگر قرار بگیرم باز هم یک شهروند هستم. اگر از من زیاد تعریف شود ممکن است یک دیکتاتور کوچک شوم.

پزشکیان گفت: یکی از مشکلات مدیریتی که در کشور ما حاکم است، این است که عده ای را بزرگ می کنند و آنها هم دچار توهم خود بزرگ بینی می شوند. همین جایگاهی که برای آنان می سازیم باعث می شود برایشان توهم ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا