سایر

راهنمای خرید ساطور آشپزخانه

برای راهنمایی در مورد خرید ساطور آشپزخانه ابتدا باید بدانیم اصلاً ساطور چیست؟
ساطور در واقع یک چاقوی بزرگ است.

اگرچه کاربردهای آن محدود است، اما مواردی وجود دارد که بدون آن نمی‌توان در آشپزخانه انجام داد و برای قصابی کاملاً ضروری است، مخصوصاً هنگام خرد کردن استخوان یا مفاصل بزرگ. سطح صاف تیغه برای کوبیدن گوشت گوساله یا سینه مرغ ایده‌آل است. تنها چیزی است که در آشپزخانه می‌توانید برای شکستن استخوان، نارگیل، و اجسام سخت از آن استفاده کنید.

چاقوی ساطور برای هر آشپزخانه حتی معمولی کاملاً ضروری است.

کاربردهای ساطور آشپزخانه

وسایل و ظروف آشپزی و چاقوی آشپزخانه به عنوان ابزاری برای پاسخ به تمام نیازها از ساده‌ترین کارهای روزمره تا پیچیده‌ترین در آشپزخانه‌ها شناخته می‌شوند.

بدون شک، چاقوها یا همان ابزار برش یکی از مورد نیازترین گزینه‌های موجود در لوازم آشپزخانه بوده و از اهمیت بالایی برخوردارند. از طرف دیگر، چاقوها تحت یک عنوان واحد نامگذاری شده‌اند، اما بر اساس معیارهای تعیین‌کننده مختلفی نظیر کاربردی که دارند، اندازه و سطح قدرت، متنوع می‌باشند.

وقتی صحبت از ابزار آشپزخانه و چاقوها می‌شود، چاقوهای مختلفی از قبیل چاقوی سرآشپز، چاقوی دم دستی، چاقوی سلاخی و … و البته ساطور آشپزخانه به ذهن می‌رسد.

اهمیت ساطور

با اینکه این نوع چاقو عمدتاً در قصابی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما گاهی در زندگی روزمره و آشپزخانه‌های معمولی منازل نیز، نیاز به وجود آن احساس می‌شود. گوشت، که یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی در تغذیه روزمره افراد است، به انواع مختلف گوشت نرم، متوسط، سخت و سخت تقسیم می‌شود.

چاقوهای معمولی ممکن است از پس شقه کردن و تکه‌تکه کردن هر نوع گوشتی برنیایند. اما ساطور آشپزخانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که هر نوع گوشت را از نرم‌ترین تا سخت‌ترین، به شیوه‌ای کاربردی، آسان و بدون فشار، برش داده و خرد کنید.

ساطور که کاربردهای مختلفی را ارائه می‌دهد، به طور استاندارد دارای تیغه مستطیلی و تیز و دسته‌ای ضخیم و بادوام است. اتصال قوی و محکم موجود بین دسته و تیغه در چاقوهای ساطوری، منجر به استفاده بی‌عیب و نقص و دوام بالای آن تحت هر نوع استفاده‌ای می‌شود.

مدل‌های ساطور آشپزخانه بر اساس متریال سازنده

انواع مختلف چاقوهای آشپزخانه بیشترین نقش را در فرایند آشپزی و برش و خرد کردن مواد غذایی دارند. چاقوها به صدها مدل مختلف طبقه‌بندی می‌شوند، زیرا الگوهای کاربردی متفاوتی دارند.

ساطور آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در دسته‌ی چاقوهاست و امکان انجام کارهایی را که نیاز به انرژی و زمان زیادی دارند، در مدت زمانی کوتاه و با نیروی کمتری فراهم می‌آورد.

ساطورها بر اساس معیارها و فاکتورهای مختلف، متفاوت از هم هستند و مواد اصلی مورد استفاده در تولید آنها یکی از عناصری است که باعث این تنوع می‌شود.

ساطور آشپزخانه بدنه‌ای محکم و مقاوم داشته و استفاده‌ایمن و بدون دردسری را فراهم می‌آورد و حتی سخت‌ترین گوشت‌ها را می‌توان به راحتی با این وسیله خرد و تکه تکه کرد.

در بین مدل‌های مختلف ساطورها از لحاظ جنس، مدل‌های فولادی پرفروش‌تر هستند. ساطورهای فولادی که با کیفیت بالایی از مواد فولادی با دوام درجه یک تولید شده‌اند، قدرت، کاربرد و ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند.

از آنجایی که استفاده از ساطورها هم در آشپزخانه‌های آماتور و هم در آشپزخانه‌های حرفه‌ای و رستوران‌ها بسیار رایج است، کیفیت و کارایی بالای این محصول بسیار حائز اهمیت است.

ساطور فولادی امکان استفاده‌ی طولانی مدت، بدون زنگ زدگی و بسیار با دوام را فراهم می‌آورد و به همین دلایل، با خیال راحت توسط همه کاربران با هر سلیقه‌ای، ترجیح داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا